Groepslessen

Sh’dance (45-60 minuten)
Bij Sh’dance dans je op populaire hits die hoog in de hitlijsten staan.  Verschillende soorten klanken van de beste classics die gemixt zijn en in een nieuw jasje gestoken tot aan muziek die je in de discotheken hoort. Natuurlijk zitten er ook heerlijke latin beats in. Je maakt kennis met eenvoudige dansmoves. Sh’dance is de perfecte manier om in vorm te komen. Met deze cardio dance kun je, je innerstar laten stralen zelf als je geen danservaring hebt. Dit maakt Sh’dance tot een workout, die veel fun bevat en enorm gezellig is. Deze workout is uniek, afwisselend en enorm energiek. Elke 3 maanden wisselt de muziek en de choreografie.

Voordelen :
– Je voelt je lekker hebt lol en vergeet helemaal dat je aan het trainen bent.
– Sh’dance verbetert je conditie
– Sh’dance verbetert je coördinatie.

Core X (30 minuten)
De Core X is de manier om je core (buik/rug)  goed in shape te krijgen. De core X is een training voornamelijk voor je buik-, bil- en rugspieren. Core X zal een diversiteit aan sporters aanspreken, zelfs mensen  die voor het eerst naar een sportschool toe gaan.  Deze workout duurt slechts 30 minuten. Het is een mix van oefeningen  (Sit-ups/ crunches/  hyperextensions etc.). Deze oefeningen leggen de focus op de specifieke spiergroepen, die tijdens deze workout getraind zullen worden. Bij een deel van deze oefeningen zullen we gaan werken met elastieken.  De Core X is conditioneel niet zwaar. De focus van deze training ligt meer op kracht en het doorzettingsvermogen.

Voordelen Core x
– Core X is een mentale en fysieke uitdaging
– Core X heeft een snelle en effectieve workout en dat in slechts 30 minuten.
– Deze training zorgt voor bevordering van je mobiliteit, functionele kracht en natuurlijk een goede preventie voor blessures.
– Core X zorgt er voor dat je, je mogelijkheden en fysieke grenzen verlegd.
HIIT (30 minuten)
HIIT – High Intensity Interval training is een snelle en zeer effectieve workout. Bij deze workout worden korte en intensieve oefeningen afgewisseld met iets minder intense oefeningen. Je werkt series oefeningen af binnen een bepaalde tijd en dat natuurlijk met opzwepende muziek. Je gaat tijdens de trainingen van een krachtoefening naar een cardio-oefening. Deze workout duurt maar 30 minuten. HIIT kan gebruikt worden om af te vallen maar ook om je conditie te verbeteren. HIIT is een full body training, dus alle onderdelen van het lichaam komen aan bod. Bij een deel van de oefeningen zullen we gaan werken met springtouwen, elastieken, kettlebells en vooral je eigen lichaamsgewicht..
Voordelen van HIIT:
– Het is een boost voor je stofwisseling
– Kort en heel functioneel
– HIIT zorgt er voor dat je sneller in je vetverbranding zit
– HIIT verbeterd je conditie en je komt sneller in vorm
Circuittraining
Tijdens een circuit training wordt een fullbody schema doorlopen, waarbij je meerdere oefeningen doet voor je hele lichaam. Circuit bestaat meestal uit 8 tot 10 oefeningen, je verricht 1 min arbeid per oefening. Zo werk je de gehele oefeningen serie af. Circuit training heeft als doel om de kracht en het uithoudingsvermogen te vergroten. Ideaal voor sporters die willen afvallen, zich fit willen voelen, maar ook aan hun spiermassa willen werken. Bij deze training worden voornamelijk grote spiergroepen getraind. De reden hiervoor is dat je door het trainen van grote spiergroepen meer spiermassa zult aanmaken.
Voordelen van Circuittraining:
–  Bij circuit training wordt het hele lichaam getraind.
– Ideaal voor mensen die niet zo vaak kunnen sporten maar toch het hele lichaam willen trainen.
– Spiergroepen worden individueel belast. Dit heeft als voordeel dat een spier sterker en groter word.
– Circuit training is in groepsverband
– Circuit training is een toegankelijke manier van trainen.
Hieronder het nieuwe rooster vanaf 27 juni 2016:
 Groepslessen rooster juni 16